torsdag 11 november 2010

Core Values









Design och bilder för Alignment Systems nya kärnvärden.

Jag har tagit fram bilder till Car-O-Liners kärnvärden. Bilderna skulle förmedla rätt känsla, ha med människor med olika nationaliteter. Jag valde att ha med människor på bilderna för att skapa en personlig känsla.

Bilderna till första sidan och sista sidan, Our vision tog jag med hjälp av fotografen Hans på Nbild. Dessa bilder ville jag ha med för att binda ihop det hela och att våra medarbetare, distributörer och kunder skulle känna igen sig. Med dessa bilder ville jag visa människan och förmedla gemenskap, och arbetsglädje.

Jag tog fram en brochyr, posters Flashfilm och tablettaskar för lansering på Automechanica mässan i Frankfurt.

Alla dotterbolag fick en DVD skiva med posters och bilderna för användning och översättning i respektive land.

Bildval, bildretusch, layout och originalframställning: Helena Lindberg

Text: Anna Stoldt

Mått på broshyr: 13x13 cm som är ett vackert och lätt hanterbart format. Formatet förmedlar en exklusive känsla. Man vill ta med sig trycksaken och inte slänga den. Papper 150g bestruket för att ge mer tyngd på pappret, en seriös känsla och bra bildåtergivning.

Inga kommentarer: